Kroky k našej prvej web stránke smerovali na stránky WEXBO.com, kde sme mali na výber z možností WEB a ESHOP. Ako prvé sme si vybrali variant WEB, kde sme vyplnili krátky formulár so zadaním prihlasovacieho emailu s ktorým sa prihlasujeme do administrácie WEXBO cez ktorú celý web a jeho obsah spravujeme. Web stránka aj s ukážkovou témou bol vytvorený za pár sekúnd a jeho obsah sme mohli ihneď upravovať podľa našich požiadaviek. Všetky dôležité údaje nám boli odoslané aj na zadaný email.
Po založení web stránky sme mali pohodlný časový priestor niekoľko dní zadarmo na testovanie a oboznámenie sa so všetkými funkciami a možnosťami redakčného systému bez toho aby sme niečo zaplatili alebo sa niečomu zaviazali.
Nakoľko ponúkame aj produkty na predaj rozhodli sme sa ešte v testovacej prevádzke prejsť s existujúcou web stránkou a jeho obsahom na variant ESHOP. Prejsť na vyšší alebo nižší variant sme mali k dispozícií kedykoľvek ako aj možnosť vytvoriť priamo variant ESHOP hneď na začiatku.
V administrácií nás sprevádzali rôzne návody a to špeciálne vybrané pre každú sekciu rovnako ako nápovedy danej sekcie alebo konkrétnej položky, ktorú sme práve nastavovali. Nápovedy sme využívali hlavne pri položkách, ktorej krátky názov dostatočne nevystihoval konkrétnu funkciu alebo sme riadne nerozumeli na čo funguje. Pred jej nastavením sme si vždy pozorne najskôr prečítali jej popis, kde sme zistili jej možnosti, ako funguje čo dokáže a čo nie.
Ako prvé sme sa pozreli na dizajn, ktorý vidí zákazník po návšteve stránky. Na úpravu dizajnu sme využili takzvaný AdminSmart vďaka ktorému sme všetky zmeny videli ihneď v reálnom čase. Určili sme si 3 základné farby červená, modrá a čierna, ktoré sme následne nastavili v rôznych častiach webu ako sú tlačítka, odkazy alebo navigačné menu. Aby sme dizajn zjednotili, tak sme rovnaké farby použili aj na logo stránky.
Následne sme sa pustili do aktivácie modulov, pluginov a funkcií, ktoré dotvárajú obsah stránky. Teraz už len stačilo aktivované moduly rozmiestniť na stránke tak, aby návštevník na stránke nebol zmätený a našiel všetky potrebné informácie na miestach, ktoré sú všeobecne určené teda hlavička, ľavý panel, plocha a pätička (podľa pravidiel UI/UX). Všetko sme upravovali a aktivovali cez AdminSmart, no všetky tieto možnosti sme mali k dispozícií aj cez hlavnú administráciu.
Obsah sme začali práve štruktúrou jednotlivých sekcií ako sú menu položky a v prípade eshopu aj kategórie produktov. Pri produktoch nám veľmi pomohol hromadný import produktov, ktorý nám poskytol náš dodávateľ. Import v rádovo tisíckach produktov bol na začiatok síce komplikovanejší, no po uložení importnej šablóny dnes dokážeme importovať a aktualizovať portfólio nášho eshopu za pár minút a to vrátane názvu, popisu či obrázkov jednotlivých produktov.
Naplniť stránky obsahom bolo pravdepodobne našim najdlhším obdobím pri samotnej tvorbe. Vymyslieť originálne texty pre články, bannery alebo produkty je niečo, čo za Vás nespraví žiadny redakčný systém, no pri jeho tvorbe nám veľmi pomáhal práve intuitívny editor textu (WYSIWYG editor), v ktorom sa pracuje podobne ako vo veľmi známych nástrojoch WORD či EXCEL.
Niektoré texty, ktoré už boli predvolené v systéme sme potrebovali upraviť do našej podoby. Či už išlo o informačné texty, notifikačné emaily alebo tlačítka všetko sme pohodlne vyhľadali v sekcií NASTAVENIA / PREKLADY.
Všetky najdôležitejšie nastavenia sme si prešli v sekcii NASTAVENIA / WEB a pre eshop navyše NASTAVENIA / ESHOP. Samozrejme vždy je možné tieto nastavenia kedykoľvek zmeniť, no spravidla sme väčšinu nastavili len raz za celý čas. Základom bolo pozorne si prečítať nápovedu ku konkrétnym položkám. Nastavenia v ostatných sekciách sú samozrejme nemenej dôležité ale nastavovali sme ich priebežne aj počas zabehnutého eshopu.
Po pár dňoch sme boli konečne spokojný s dizajnom a obsahom stránky. Nastal tak čas na zverejnenie web stránky do sveta internetu aby na ňu mohol pristupovať ktokoľvek z celého sveta a to na našej vlastnej doméne www.nasadomena.sk. V administrácií sme vyplnili krátky formulár na prechod do ostrej prevádzky s fakturačnými údajmi a doménou, ktorú budeme pre web používať. Nakoľko sme doménu nemali registrovanú nechali sme ju registrovať priamo v systéme WEXBO, no je možné nasmerovať aj existujúcu doménu registrovanú u iného poskytovateľa.
Po odoslaní formulára v ktorom sme vybrali aj formu platby mesačne, štvrťročne, polročne, ročne alebo na dva roky nám boli na email doručené údaje k platbe. Po pripísaní platby bola web stránka automaticky spustená aj s registrovanou doménou.
Po prechode na ostrú prevádzku sme s našimi zákazníkmi potrebovali nejaký komunikačný kanál vo forme emailu a najlepšia varianta je práve email na vlastnej doméne ako je info@nasadomena.sk. Vytvorenie emailovej schránky sme zvládli na pár klikov ako aj jeho nastavenie v našich email klientoch a smartfónoch.
Ďalším komunikačným kanálom môžu byť okrem emailu, telefónu či kontakných formulárov aj online chat systémy pre komunikáciu so zákazníkmi priamo na stránke alebo veľmi obľúbené sociálne siete.
Redakčný systém WEXBO je naozaj veľmi rozsiahly a neustále sa jeho funkcie rozširujú a aktualizujú o čom sme informovaný aj na oficiálnom blogu a sociálnych sieťach. Je takmer nemožné sa ho celý naučiť naspamäť ale postupom času sme sa naučili základné informácie, kde sa čo nachádza a kde sa čo nastavuje bez toho aby sme použili nápovedu alebo návody. Ovládanie je intuitívne a naozaj veľmi jednoduché a pracovať v ňom nezaberie toľko času ako by sa mohlo na začiatku zdať a to aj z toho dôvodu, že prevažná väčšina vecí sa nastavuje len raz bez nutnosti ich opätovných zmien.